[ x ]

Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji serwis ten korzysta z technologii plików cookie. Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookie, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmian ustawień plików cookie oznacza, że będą one zapisane przez Twoją przeglądarkę.

Title
Historia | Morgan Car System Warszawa - części i serwis Land Rover
Historia Morgan Car System

Morgan Car System – historia prawdziwa acz z przymrużeniem oka.  

Historia Morgan Car System, serwisu aut terenowych i klasycznych aut brytyjskich, sięga późnych lat siedemdziesiątych XX wieku.

Wtedy to Lech Duliński, przyszły właściciel firmy i znany ekspert zagadnień problematyki jazdy terenowej skonstruował swój pierwszy pojazd przeprawowy. Pojazd powstał na bazie rykszy mleczarskiej, tzw. dwukółki i wózka motorowego Hako, wypożyczonego z osiedlowego oddziału Przedsiębiorstwa Zieleni Miejskiej na Saskiej Kępie, w Warszawie. Hybryda ta otrzymała zmodernizowane zawieszenie, przetransponowane bezpośrednio z samochodu Syrena Bosto, rocznik 1976i wzmocniony silnik motocykla SHL. Świadkowie pierwszej jazdy próbnej wspominają, że pojazd zachowywał się stabilnie, chociaż w trudniejszym konfiguracyjnie terenie wykazywał pewną podsterowność. Próby odbywały się w zakolu Wisły, na wysokości Wału Miedzeszyńskiego późnym latem 1979r. Gromadziły liczną publiczność łaknącą doznań ekstremalnych i sensacji. Zakończyły się konfiskatą pojazdu przez brygadę lokalnego komisariatu milicji rzecznej. Kierowcy oblatywaczowi zarzucono brak uprawnień, co rzeczywiście miało pokrycie w faktach, junak liczył zaledwie dziewięć lat. Został odstawiony do miejsca zamieszkania, przyodziany był w czapkę pilotkę i gogle narciarskie. Następna dekada, to czas to żmudnego zgłębiania wiedzy motoryzacyjnej i kolejnych, śmiałych eksperymentów. Początek lat dziewięćdziesiątych to praca na rzecz firmy Tramco Motors, importera samochodów Rover. Poszerzanie horyzontów technicznych, kiełznanie arkanów sztuki mechanicznej, zgłębianie kolejnych wtajemniczeń. Morgan Car System zaistniał na rynku w pewien słoneczny, majowy poranek roku 1998, w Sękocinie.Początkowo wyposażony był w jeden podnośnik diagnostyczny i plac manewrowy na którym z trudem mijały się dwa skutery klasy Vespa. Od początku działalności nastawiony był na serwisowanie aut terenowych, nietypowych i klasycznych. Przygotowywał również samochody pod kątem wypraw po bezdrożach we wszystkich zakątkach świata.Niektóre z nich walczyły później, ze zgrzytem wymarzniętych trzewi, z tundrą Syberii. Inne zdobywały koronę Himalajów. Znalazł się również taki, którego właściciel próbował przejechać po dnie Kanału La Manche, w stronę Calais. Musiał zrezygnować, w połowie przeprawy, z powodu niewykrytej na czas choroby kesonowej. Zmusiło to firmę do pośpiesznego skonstruowania, na bazie Defendera, pojazdu ratowniczego. Po trzech miesiącach podwodnych poszukiwań, zwiedziwszy przez pomyłkę Rów Mariański i Wielką Rafę Koralową, przyholowano ofiarę nieudanej eskapady pod warsztat. Ciągnąc przez Sękocin mokry, słony woal wodorostów i morskich rozgwiazd. Szerokim echem wśród miejscowej ludności i załogi odbił się serwis dwóch pierwszych Rolls Royce’ ów i Lotusa. Firma nabierała rozpędu. Naturalną koleją rozwoju było przeniesienie jej siedziby na Służewiec Przemysłowy, na ulicę Bokserską. Tu, korzystając z szerokiego zaplecza technicznego i bogatej wiedzy załogi wychodzimy oczekiwaniom naszych klientów naprzeciw. Czasem korygujemy wodze ich fantazji o własne doświadczenia. Pierwszym firmowym samochodem eksperymentalnym, jakim dysponowała firma był Gaz 69, rocznik 1966. Wprowadzono w nim wiele innowacyjnych rozwiązań, które, po modyfikacjach, sprawdzają się do dziś przy bardziej zaawansowanych technologicznie konstrukcjach. Następnie przyszedł czas eksperymentowania na Osiołku – Land Roverze Discovery 300 Tdi, rocznik 1994. Jego szczytowym osiągnięciem było pokonanie, w czasie trzech tygodni, trasy Gdańsk – Bajkał – Warszawa, z drobnym odchyleniem, na skutek przekłamania na GPSie, o terytorium Mongolii. Wyprawa obfitowała w liczne przygody. Zebrano doskonały materiał do analizy, wymieniono w jej trakcie 40% podzespołów. Dziś naszym autem doświadczalnym jest Campanilla. Range Rover, niespotykany pod naszą szerokością geograficzną potwór o mocy blisko 400 KM. Z niezależnie sterowanym, na każdym z kół, zawieszeniem. Bierze udział w znaczących rajdach przeprawowych na terenie kraju i zagranicą.   Zbierane w powyższy sposób doświadczenia pomagają nam w codziennej pracy, diagnostyce i serwisie. Pogłębiają umiejętności, rozszerzają wachlarz możliwości firmy. Plany rozwoju opieramy o rosnące zapotrzebowanie na nasze usługi i satysfakcję odbiorców. Historię tworzymy na bieżąco, z każdym kolejnym zleceniem.

 

 

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.